۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 1003825

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت این دانشکده آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش در جهت بازبینی متون درسی و اضافه شدن مطالب به‌روز به کتاب کارآفرینی دانش‌آموزان است.

آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستیم

جهانگیر یداللهی فارسی اظهار کرد: هدف از تشکیل چنین دانشکده‌ای این است که کارآفرینانی تربیت شوند که اقتصاد کشور را از فروش خام به سمت اقتصاد متکی بر شرکت‌های دانش بنیان هدایت کنند، ارز کشور از صادرات این شرکت‌ها تامین شود و دیگر وابسته به خام‌فروشی نباشیم و همچنین اقتصاد ایران دیگر آسیب‌پذیر نباشد.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: این دانشکده می‌تواند در دو حوزه آموزش رسمی و آموزش‌های آزاد به افراد خدمات ارائه دهد. همچنین خدمات مشاوره و پژوهش نیز از دیگر مواردی است که در این دانشکده ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین اعضای هیات علمی این دانشکده تجربه زیادی در بخش آسیب شناسی و عارضه یابی کسب و کارهای کشور دارند و حتی مداخلات مثبتی در نیز در نوسازی و بهسازی فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند که منجر به رونق مجدد شده است.

یداللهی فارسی درخصوص عملکرد این دانشکده از ابتدای تاسیس تاکنون گفت: فرهنگسازی مهم‌ترین اثرگذاری این دانشکده بوده است. اثرگذاری دیگر آشنایی و آگاهی مدیران کشور با مفهموم کارآفرینی بود که اثری بسیار مهم بود.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: نرخ فعالیت‌های کشور در راستای پایداری اقتصاد باید افزایش یابد. باید اکوسیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها، محافل آکادمیک، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف شکل گیرد. دانشکده در همین خصوص به یاری کارآفرینان خیر می‌شتابد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد رشته‌های جدید نیز در دستور کار ما قرار دارد و ان‌شاءالله به حوزه‌های جدید ورود خواهیم کرد. امیدواریم این دانشکده به دانشگدگان تبدیل شود تا مجموعه‌ای بزرگ از رشته‌ها را ذیل فعالیت خود داشته باشد.

یداللهی فارسی در پاسخ به سوال پانا درخصوص همکاری این دانشکده با مجموعه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش و باشگاه کارآفرینان نوجوان، گفت: متاسفانه به دلیل تغییر دولت‌ها همواره نوسان‌هایی در بحث همکاری داشته‌ایم، اما در هر زمانی دانشکده ما آماده همکاری است. همچنین می‌توانیم در بحث بازبینی متون درسی و اضافه شدن مطالب به‌روز به کتاب کارآفرینی دانش‌آموزان کمک کنیم. طرح کاشف نیز طرح مشترک دانشکده ما و وزارت آموزش و پرورش بود که بازخوردهای خوبی را داشت.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.